25 Nisan 2016 Pazartesi

Bir yaz gecesi Rüyası - William Shakespeare

    Shakespeare birçoğu gibi benim de çok sevdiğim yazarlardan. Oyunlarını usta ellerden izlemeye bayılıyorum. En sevdiğim oyunu ise Bülent Emin Yarar 'ın tek kişilik Hamlet oyunuydu. Büyülenmiş gibi çıkmıştım oyundan.



     William Shakespeare : 1616 yılında vefat eden İngiliz şair, yazar ve oyuncu bilinen eserlerinin çoğunu 1589 ve 1613 yılları arasında üretmiş. İlk eserleri komedi ve tarihi olsa da daha sonradan trajedilere yönelmiştir. Gençlik yılları hakkında çok fazla bilgi bulunmamakla birlikte eserleri hakkında sayfalarca yazı, eleştiri bulmak mümkündür. Dünyada Shakespeare adını duymamış insan bulmak zordur.

    Bir Yaz Gecesi Rüyası : Bir aşk karmaşası ile başlar oyun. Helena Demetrius'a aşıktır, Demetrius ise Hermia'ya. Ancak Hermia'nın sevdiği kişi Lysander'dir ve onun tarafından da delice sevilmektedir. Hermia' nın babası kızı için Demetrius'u uygun görse de Lysander'in aşkı babasına karşı gelmesine sebep olur ve kaçmaya karar verirler. Diğer yandan köyde dükün düğünün şerefine köylüler tarafından bir tiyatro sahnelenecektir. Köylüler bu oyuna çalışırken bir noktada yolları kesişir. Sihirli sularla karışan işler oyunun sonunda yoluna girecektir.

    Bence kitap: Ben oyunu çok beğendim. Özellikle köylülerin tiyatro oyunu sergilemeye çalışması sahneleri çok hoşuma gitti. Muhakkak oyununa gitmek gerektiğini bir yerlere not alıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder