23 Mart 2016 Çarşamba

KAYI-I Osmanlı Tarihi Ertuğrul'un Ocağı - Prof. Dr. Ahmet Şimşirgil

     Daha öncelerde her ay mutlaka bir tarih kitabı okumaya çalışacağımı söylediğimde Prof. Dr. Ahmet Şimşirgil de bana önerilenler arasındaydı. Geçtiğimiz ay onun Kayı serisinin ilk kitabını okuma şansı buldum. Bildiğim kadarıyla 7 kitaplık bir serinin ilk kitabı Ertuğrul'un Ocağı.



    Yazar : Sinop 1959 doğumlu Atatürk Üniversitesi tarih bölümü mezunu yazarın birçok tarih kitabı bulunmaktadır. Halen Marmara Üniversitesinde ders vermektedir.
 
    Kitap: Adından da anlaşılacağı üzere osmanlı tarihinin bir kısmını anlatmaktadır. Osman Gazi, Orhan Gazi, I. Murad, Yıldırım Beyazid, Sultan Çelebi Mehmet hem başarıları hem kişilikleri ile anlatılmaktadır.

    Bence kitap: Ben kitabın anlatımını çok beğendim. Sıkıcı tarih anlatımından çıkarıp, tarihsel olayları hikayeleştirmiş. Bu benim gibi tarih okumakta zorlanan insanlar için çok güzel. Ben maalesef şu tarihte şu oldu tarih kitaplarını okuyamıyorum. Çünkü çok çabuk unutuyorum. Okuduğum ile kalıyorum. Tarihsel olayların yanı sıra kişiliklere de değinmesi çok hoşuma gitti. Sadece genel olarak kazanılan zaferler güzelce, kaybedilenler ise üstünkörü anlatılmış gibi geldi bana. Rahatsız etmeyecek derecede taraflı hissettim ben yazılanları. Yada tüm beyler çok iyi huylu ve adaletli anlatılmış. Bu konularda bana başka bir kaynak daha okuma ihtiyacı hissettirdi. Diğer taraftan da yazarın diğer kitaplarını da alıp, okuyacağım mutlaka.

    Siz daha önce okumuş muydunuz? Ne diyorsunuz kitap serisi hakkında?

4 yorum:

  1. Merhaba
    Bende de bu kitaplar vardı ama hepsini takas ettim. Osmanlı Tarihi konusunda okumak için birinci önceliğim değil yazar açıkçası. Bana da çok popüler kitaplar gibi gelmişti. Programından biraz yanlı olduğu gözüme çarptı ama kitapları konusunda bir şey diyemeyeceğim. Fakat kitaplarının kaynak kitap statüsünde olmadığını biliyorum. Yinede normal okuyucular için tabi hafif kitaplarda gerekli tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok tarih okuyan biri değilimdir sıkılıyorum. Tarih okuyacağım ne okuyum dediğimde bu yazarda önerilmişti. Yanlı olduğu benimde dikkatimi çekti. Evet haklısınız kaynak kitap statüsünde değil kesinlikle ama benim gibi tarih okumakla pek arası olmayanlar için iyi bence sevdirmek açısından. Bayağı hikayeleştirmiş çünkü. Bunun yanında Turgut Özakman ve İlber Ortaylı önerilmişti. İlber Ortaylı okudum bundan önce Turgut Özakmanda okumuştum. Sizin önerebileceğiniz bir tarih yazarı varsa seve seve okumak isterim.

      Sil
    2. Ben Osmanlı tarihi konusunda genel olarak ana kaynakları biliyorum. Bunlarda sizi sıkabilir tabi. İlber Ortaylı'yı bende tavsiye ederim bu konuda. Hem bilgi içeren hemde ağır olmayan tarih anlatıyor kendisi. Türk destanlarını merak ediyorsanız Türk Destanlarına Giriş kitabını tavsiye edebilirim.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim :) Destanları severim mutlaka bakacağım.

      Sil