1 Şubat 2016 Pazartesi

Masumiyet Müzesi - Orhan Pamuk

         Masumiyet Müzesi benim Orhan Pamuk'tan okuduğum ikinci kitap. Çok eskiden Kar romanını okuyup, çok beğenmiştim. Bu kitap hakkında o kadar olumlu olamayacağım sanırım.



         Orhan Pamuk : Asıl adı Ferit Orhan Pamuk olan yazar İstanbul doğumlu. 2006 yılında Nobel Edebiyat Ödülü alarak bu ödülü alan en genç kişilerden biri olmuştur. Nobel ödülü alan ilk Türk vatandaşıdır. Bu ödül konusunda çok çeşitli eleştiriler bulunsada benim ilgilendiğim nokta kitap. 

          Kitap : Sibel ile çok yakında evlenecek olan Kemal 'in hayatı, uzak bir akrabasının kızı olan Füsun ile karşılaşması sonucunda tamamen değişmiştir. Önceleri sadece evlilik öncesi bir gönül ilişkisi olarak gördüğü bu ilişki, gitgide ciddiye biner. Sonrasında Füsun'un bu ilişkide bir gelecek göremeyip, kararlı bir tavırla Kemal'i terk edip, ortadan kaybolması ile takıntılı bir aşk hikayesi haline dönüşür. 
   
          Bence kitap: Kitabın beni en çok etkileyen kısmı aşkın elle tutulabilir, koklanabilir, hissedilebilir bir hale getirilmiş olması. Füsun'un elinin değdiği, gözünün değdiği her şeyi toparlayan Kemal'in Füsun 'la ilgili bütün anılarını yaşatması çok güzel bir hikaye olarak geldi bana. Ancak beş yüz küsür sayfa takıntılı bir aşk hikayesinin yazılmasını takdir etmek gerekirken, okuması çok zordu. Bütün kitabın anı biriktirmek üzerine olması beni son yüz sayfada çok zorladı. Üstelik kitabın ilk kısımlarında kitabın sonunu az çok öğreniyoruz. Ayrıca kitapta konusu geçen bu müzenin gerçekten İstanbul'da olması, kitabın içerisine bir harita ve bu kitabı okuyanlar için tek girişlik bir biletin konulmuş olması ve tüm bunların hikaye anlatımına yedirilmiş olması çok hoş.

         Anlatımı ve konusu açısından beğendiğim bu kitabı tavsiye edebilirim. Ancak son zamanlarda çok aşk romanı okumadıysanız dikkat fazlaca aşk içerir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder