22 Şubat 2016 Pazartesi

Inferno ( Cehennem ) - Dan Brown

      Uzun zamandır elimde sürünen bu kitabı sonunda bitirebildim. Mutluyum. Neden elinde süründü derseniz; ben kitabı genellikle işe giderken, dönerken yolda okuyorum ve bu kitap çok büyük :).

      Bu kitabın kapağına bayılsamda, kitap yanında taşımak için çok büyük. Sadece evde birkaç sayfa okuyarak da bitmiyor maalesef. Ayrıca kitap ana dilinde yani ingilizce. ( Bu şekilde ingilizcemi biraz daha ilerletmeyi planlıyorum ) Bu yüzden okuması biraz daha yavaş oluyor haliyle. Kaç ay süründü Allah bilir. Ancak güzel olan 4-5 ay sonra kitaba tekrar döndüğümde hala kaldığım yeri ve daha öncesinde yaşananları çok net hatırlıyordum. Bu da Dan Brown kabiliyeti diyelim. :)

   



     Neyse lafı fazla uzattım gelelim yorumlara;

     Yazar : Öncelikle benim çok sevdiğim yazarlardan :) Betimleme kabiliyetine hayranım. Daha önce okuduğum 'Da Vinci Şifresi' kitabını okuduktan sonra filmini izlemiştim. Kitabı okurken kafamda canlandırdığım mekanlarla birebir aynıydı film. Daha önce izlemişim gibi hissetmiştim. Mekanları çok güzel betimliyor, gözünde canlandırmana yardımcı oluyor. Yazar 1964 ABD doğumlu.  İlk kitabı 'Dijital Kale'. 'Dijital Kale''den sonra Melekler ve Şeytanlar, ( Robert Langdon serisi )  İhanet Noktası, Da Vinci Şifresi,  Kayıp Sembol, Cehennem olmak üzere toplamda 6 adet kitap yazmıştır. Kitapların hepsini okumuş biri olarak en sevdiklerim Da Vinci Şifresi ve Kayıp Sembol.

    Kitap : Yolu İstanbul'a kadar uzanan bir Robert Langdon hikayesi. Robert birgün uyanır ve kendini hastanede bulur. Neden orda yatıyor hiçbir fikri yoktur ve son günlerde yaşadıklarının hiçbirini hatırlamıyordur. Ve birden kendini bir kovalamacanın içinde bulur. Kimden, neden kaçtığını bilmesede yakalanırsa öldürüleceğini çok iyi bilmektedir. Ve tabiki yönünü belirlemek için önünde şifresini çözmesi gereken bir bilmece vardır. Ve bu bilmece profesörü İstanbul'a götürür.

    Bence kitap : Güzeldi.  İçinde İslami bir durum söz konusu değil yazar neden İstabul'u seçmiş bilemedim. Ancak herşeyi o kadar güzel betimliyor ki, bu kadar okunan bir yazarın dikkati İstanbul'a çevirmesi hoş. Bunun dışında sonu çok belirsiz ve beklemediğim gibi bitti. Bu yüzden yazarın en sevdiğim kitapları arasına giremesede beğendiklerimden biri oldu. En kısa zamanda kitabın türkçe çevirisini de okuyup, kaçırdığım yerleri de yakalamayı planlıyorum. Kitapta Dante hakkında da güzel bilgiler öğreniyorsunuz.

    Biliyorum çok uzun oldu. Umarım sıkıcı olmamıştır. Hiç Dan Brown okudunuz mu? Ve benim kadar beğeniyor musunuz?

4 yorum:

  1. Merhaba
    İlk olarak kitabın cildini ve kapak resmini çok beğendim. Türkçe baskısı bu kadar iyi değildi. İnsanı ayrı bir cezbediyor. Kitaba gelirsek Dan Brown'nın yazdığı son iki kitap benim fazla hoşuma gitmedi. Nedeni ise fazla detay anlatıyor. Cehennemde gezi rehberi sayfalarını çıkarsan kitabın hikayesi yarısı bile etmeyecek. Bu kitapta bu konuyu fazla abartmış geldi bana. Konu ilginç ama hikaye yetersiz, bundan dolayı diğer kitapları kadar hoşuma gitmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Evet konu çok abartılmış. Ama ben detayları seviyorum. O müzede geziyormuşum izlenimi oluşturuyor bende. İnlizce kitaplar hep daha güzel kapalı oluyor zaten. Ben bütçe ile ilgili olduğunu düşünmüyorum. Çünkü bunlar bir ara 15 tl ye filan satılmaya başlamıştı. İnstagramdan paylaşmıştım. Teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil
  2. Hiç Dan Brown okumamış olmanın utancıyla hemen bitane edinip okuyum diyorum. Taaa ilk çıkan kitaplarından başlamaya karar verdim an itibariyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Da Vinci ile başla pişman olmazsın :)

      Sil