21 Aralık 2015 Pazartesi

Türkiye'nin Yakın Tarihi - İlber Ortaylı

       Yakın zamanda her ay okuduğum kitapların arasına en az bir tane tarih kitabı koyma kararı almıştım. Tarih kitaplarını çok severim aslında ama son zamanlarda pek okuma fırsatım olmamıştı.
   
     




       Yazar : 1947 Avusturya doğumlu yazar bir tarih profesörüdür. Kırım Tatarıdır. ( Özellikle yazdım annemin soyuda Kırım Tatarı :) ) İlk ve orta öğrenimini İstanbul Avusturya Lisesi'nde tamamlamış. Daha sonra Ankara Atatürk Lisesinden mezun olmuş.

        Yazarla ilgili önemli bir bilgi ise bildiği diller. İleri seviyede Almanca, Fransızca, İngilizce, İtalyanca ve Rusça, orta seviyede Kırım Tatarca, Slovakça, Rumence, Arapça, Farsça, Latince, İbranice, Antik Yunanca ve Yunanca biliyormuş.

       Kitap : Birinci dünya savaşını, komşularımızla olan politikaları, darbe dönemini, anayasaları anlatan bir kitap.

       Bence kitap: Ben kitabı sevdim. Başta anayasaları anlattığı kısım bir sayısal öğrencisi olarak beni yorsada genel olarak sevdim. Daha öncede bahsettiğim gibi tarih kitapları okumak istiyorum. İlber Ortaylı'nın diğer kitaplarına devem edebilirim diye düşünüyorum.

2 yorum:

  1. Merhaba
    İlber Hoca tarih konusunu herkesin anlayacağı gibi derinliği ile anlatır. Zaten kitaplarını okuduğunda televizyonda nasıl izliyorsanız öyle bir his uyandırıyor (bana öyle gelmişti). Ayda bir kitap tarih okuyacak olmanıza sevindim kendi adıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevdim bende biyografisini okuduğumda daha da sevdim açıkçası. Bakalım öyle bir karar aldım devam ettirebilirim umarım :)

      Sil