29 Aralık 2015 Salı

Pi - Akilah Azra Kohen

        Ve serinin son kitabı da bitti. Bitti diye üzüldüğüm bir kitap oldu. Ben bu seriyi çok beğendim. Bana bildiğim, bilmediğim birçok şey anlattı. Kitapla ilgili ilginç olan durum ise, son zamanlarda kafama takılan birçok soruya cevap vermiş olması. İşaretlere inanırım. 





         Yazar İstanbul Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü ile Ottawa Üniversitesi Üçüncü Dünya Ülkelerine Yardım Ekonomisi Bölümlerinden mezun. Yazdığı Fi, Çi, Pi üçlemesinin son durağı Pi'dir.

         Kitap: İlk iki kitapta bulunan kahramanlarımızın son hikayelerini ve tabiki bunların yanında hayatın anlamını, hayattaki yerimizi ya da olmamız gereken yeri anlatıyor.  Kahramanlarımızın bazıları kendi yolunu bulurken, bazıları ise yolunu kaybediyor. 

        Bence kitap: Anlatımı olsun konuyu işlemesi olsun ben çok sevdim. Söylediği şekliyle dünyamız kurtulur mu bilmem ama bazı konularda katıldığım noktalar oldu. Kitabı anlatamıyorum resmen okumak lazım bence. bu kitap sevdiğim tarzda bir kitap. Bir sayfayı bitirdikten sonra kitabı kapatıp, düşüncelere daldığım türden hani. Düşünüyorum, gerçekten ben bunu fark etmiş miydim, bu konuyu düşünmüş müydüm, aynı fikirde miyim ? Ben, beni düşünmeye iten kitapları seviyorum. 

  
 Kitaptan alıntılar:

"Cehennemin gidilecek bir yer olmadığını artık biliyordu. Herhangi birşey olabilirdi cehennem ve hiç anlamadan, fark etmeden sahip olabilirdiniz o cehenneme. Ada için Deniz'in kendisine duyduğu tiksinti, Deniz için Duru'nun ihaneti, köşede bekleyen şu mahvolmuş küçük çocuk için belki de annesizlik, kaldırım oturmuş şu adam için yavrusunun kalbine saplanan bir bıçak, ölmek üzere olan şu köpek için belki de susuzluk... Cehennem sınırlandırılmış bir yer değildi, anlamı parçalayan bir şeydi. "

"İnsan nasıl özgür olabilirdi, insanlık köleyken? "


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder