3 Aralık 2015 Perşembe

Kırmızı Pazartesi - Gabriel Garcia Marquez

     Yine kült yazarlardan birisi. Ben bu kitabını çok merak ediyordum. Bir dönem bu kitapta bir çok kişinin elindeydi.





    Yazar : Kolombiyalı yazar 2014 senesinde vefat etmiştir. Ben de yazar ile ölümüyle beraber tanıştım. ( Çok ilginç değil mi? Hayattayken hiç adını bile duymuyorsun ölünce kitapları herkesin elinde. Hayattayken gereken ilgiyi görmüyor gibi ne acı! Sanatçılarda durum aynı sanatçı vefat edince koleksiyoner kafasıyla eserlerine hücum ediliyor. ) Yazar tüm Latin Amerika'da Gabo olarak bilinirmiş.

     Kitap: Santiago Nasar 'ın ikizler tarafından öldürüleceği bellidir ve bunu herkes duymuştur. Aslında ikizler herkese onu öldüreceklerini söylemiştir. Ama ne kimse ikizlere inanır, ne de Nasar 'ı uyarır. Adım adım öleceği bilinen bir adamın hikayesi.

     Bence kitap: Ben kitabı sevdim. Kitabın daha ilk sayfalarından Nasar 'ın öleceğini biliyoruz. Daha sonrasından ikizleri cinayete iten sebepleri ve cinayetin nasıl gerçekleştiğini öğreniyoruz. Sonu baştan bilinmesine rağmen, zevkle okutturan bir kitap. Bana kalırsa kurgusu o kadar başarılı ki, kendini okutturuyor.

     Kitabı okurken aklıma etliye sütlüye karışmamayı adet edinmiş halkımız geldi :) Aile içindekilere karışılmaz, başkasının işine karışılmaz vs. vs. Adam eşini dövüyor. Karışsan bir dert karışmasan bir dert toplumunda yaşıyoruz. Karışmasan gözünün önünde dayak yiyor,karışırsan kadından azar işitebilirsin 'Kocamla aramdaki işe ne karışıyorsun' diye :) Ne biliyim kitapla bir alakası yok ama bana bunun anımsattı :)

     Okumanızı öneririm.

4 yorum:

  1. Bende yenilerde "benim hüzünlü oorspularım" kitabını okudum...
    Hakikaten oda şahaneydi...
    Bu kitapta listemde, bakalım ne zaman sıra gelecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A ben okumadım o kitabı bende ekliyorum listeme teşekkürler :)

      Sil
  2. Kitabın özellikle ismi çok etkileyici... okunacaklar listesine dahil ettim. Paylaşım için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ismi güzel :) ama kitap tasarımını çok sevmedim ben :)

      Sil