7 Aralık 2015 Pazartesi

Film Tavsiye - Hayatımın Şarkısı ( LA FAMILLE BÉLIER )

     Uzun zamandır film tavsiyesinde bulunmuyordum. Ancak üç gün önce izlediğim bu film beni çok etkiledi. Komedi dram tarzında olan film hem güldürüyor hem ağlatıyor. Uzun zamandır hiçbir filmde ağlamadığımı düşünürsek çok etkilediğini anlayabiliyoruz :)

   

     Film 2014 yapımı bir Fransız filmi.

     Film, tüm ailesi işitme engelli olan Paula'nın mandırada, pazarda ve okulda geçen hayatını anlatıyor. Ailesinin durumundan dolayı tüm gün ailesine zorunlu çevirmenlik yapıyor. Bu arada okulda kızın sesinin güzelliğini keşfeden müzik öğretmeni onun bir yarışmaya girmesini ve  kazanırsa şehir dışında okumasını istiyor. Bu noktada kız ailesi ve geleceği arasında seçim yapmak zorunda kalıyor.

    Ayrıca ilginç olan Paula'nın kardeşini oynayan Luca Gelberg gerçekten işitme engelli bir çocuk ve tüm doğallığı ile oynuyor. Hatta film Fransada vizyona girdiğinde anne ve babanın da neden engellilerden seçilmediği tartışma konusu olmuş. Onu bilmem ama anne babanın oyunculuğunu da çok beğendim. Abartılı bir oyunculuk sergileyip, karakterize etmişler.

    Özellikle kızlarının sahne aldığı bir okul gösterisine giden anne babanın gözünden gösteriyi izlemek ( !tüm sessizliğiyle! ) çok duygusaldı. Şimdi düşünürken bile duygulanıyorum.

     Biraz özel olacak ama; babamın, halamın hafif, kuzenimin oğlunun ise ağır işitme engelli olması belki de duygusal olarak farklı bir açıyla izlememe sebep olmuş olabilir.

    Gerçekten tavsiye ederim. Eğer önceden izlediyseniz veya tavsiyemle izlerseniz fikirlerinizi çok merak ediyorum.

2 yorum:

  1. Bu filmi daha önce de duymuştum. Şimdi senden de okuyunca listeme aldım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de izle çok anlamlı bence. Ben dün bu yazıdan sonra akşam gittim tekrar izledim. Duygusal film sevmeyen eşim bile çok sevdi.

      Sil