1 Kasım 2015 Pazar

Dönüşüm - Franz Kafka

      O kadar çok sevilen bir kitap ki gerçekten bu kadar sevmediğime şaşırdım :) Gerçekten o kadar övgüyle bahsedilen bir kitabı sevmediğim için kendimde bir sıkıntı olduğunu düşünmeme sebep oldu :)

 



           Yazar : Hukuk eğitimi görmüş olan yazar boş zamanlarında yazmaya başlamış. Hayatta olduğu süre içerisinde 7 kitap yazmış, 3 tanesini de yarım bırakmış. Ölmeden önce, arkadaşına ölümünden sonra tüm kitaplarını yakmalarını vasiyet etmiş. Ancak arkadaşı vasiyetini yerine getirmemiştir. Bu sayede Franz Kafka okuma şansı bulmaktayız.

     Kitap : Birgün ağrılar içinde uyanan Gregor kendini insan büyüklüğünde bir böcek olarak bulur. Ailesi ona bakmaya bile dayanamamaktadır. Kız kardeşi bir süre ona ilgi gösterir ; yemeğini verir, odasını temizler. Ancak zamanla onunda  ilgisi kaybolur. Ailesinin artık tamamen ondan vazgeçtiğini öğrendiği birgünün sabahında ölü bulunur.

    Bence kitap : Kitabın son sözünde belirttiği gibi kitap toplum içinde farklı olan insanların nasıl dışlandığını ve nasıl birgün normale döneceğinin beklendiğini, dönmeyeceği anlaşıldığında ise o insana dair bütün umut ve ilginin yok olduğunu anlatıyor. Konu itibariyle ve edebiyat açısından güzel bir kitap olabilir ancak  ben sevmedim. Çünkü ben daha mantık içerisindeki kitapları seviyorum. Şöyle ki; bu kitapta bir yerde hep neden ve nasıl böceğe dönüştüğü ile ilgili bir kısım bekledim. İlla öyle bilimsel bir açıklamaya gerek yok. "Zaten bir böcek gibi yaşayan Gregor bir gün böceğe dönüştü." Bu bile yeterli benim için.

            Okuduysanız George Orwell 'in Hayvan Çiftiliği kitabını da hiç sevmemiştim. Ben sanırım anlatılmak istenenin dolaylı yollardan anlatıldığı kitap türlerini sevmiyorum. Gerçek hayatta da öyledir. Bana birşey söyleyeceksen direk söyleyeceksin, imada bulunursan ya da farklı şekilde anlatmaya çalışırsan hem sinirlenirim hem de anlamamazlığa vururum. Neyse konu bozuldu :) Kısaca sevmedim bu kitabı. Franz Kafka severim o ayrı :)

7 yorum:

  1. Sanırım gerçekçilik payı olmadığı için kitabı sevmemişsin.Aslında gerçek dışı olayları konu alan kitapları bende sevmiyorum. Mesela Harry Potter'ı asla okumamda izlememde, tamamen zaman kaybı. Franz Kafka, son zamanlarda sıklıkla adını duyduğum, sıklıkla karşıma çıkan bir yazar. Yakın zamanda bende yazar hakkında bir araştırma yapıp, ilk Kafka kitabımı okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında seviyorum ama bana bir açıklama yapılması lazım. ( Sayısalcı kafası :D ) Matrix gibi mesela orda da sıradışı olaylar oluyor ancak bir açıklaması var. Birgün uyanıyorsun ve böcek olmuşsun. Eeee... Çarpıldı mı? Lanetlendi mi? Nedir yani? :D Kafka ile aşk nefret ilişkisi var bir kitabını seviyorum birini sevmiyorum filan. Bir dene belki sen seversin.

      Sil
  2. Merhaba
    Bir aralar baya basıldı ve popüler oldu Kafka bende bu kitabı görerek sürekli merak etmeye başladım. Etrafımda okuyan bir kişide olmadığı içinde soramadım. Bu yazınız benim için aydınlatıcı oldu. Şimdilik okumayacağımı anladım. İleride belki şans verilebilir, yazarı denemek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaradıysa yazım ne güzel çok sevindim :) Bence de daha güzel kitaplarıyla başlamak Franz Kafka ile olan ilişkiniz açısından güzel olabilir :) Evet bir dönem birden popüler olan yazarlar oluyor gerçekten. Bence güzel bir yazar diğer kitaplarına da şans vermeyi planlıyorum ama bu kitabı sevmedim.

      Sil
  3. Merhaba, blogunun 40. üyesi olma şerefine nail oldum:)
    Franz Kafka - Dönüşüm, herkesin ölmeden önce mutlaka okuması gerektiğine inandığım dünya edebiyatındaki kült eserler arasındadır..Büyük bir metamorfozu canlandırır, toplumun ötekileştirdikleri ve kendinden farklı olana yaptığı muameleden dem vurur. Aslına bakarsanız, kitap özünde büyük bir sistemden kaçış ve isyanın kurgusal betimlemesidir. Gregor'un böceğe dönüşmesi de bu kaçışın en büyük metamorfozunu betimler. Kitabı bir köşeye atmak şöyle dursun, özünü anlamak için defalarca, binlerce kez okunmak bıktırmaz, her seferinde ayrı bir verir... Bir zaman sonra Dönüşüm'ü belki başka bir bakış açısı ile okumanız tavsiyesiyle tekrar elinize almanız dileklerimle,
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şeref bana ait çok teşekkür ederim :) Aslında bahsettiğim gibi kitabın anlatmak istediği fikrin bende farkındayım ama sanırım metamorfozdan hoşlanmıyorum sanırım. Ama okumak isterim tabiki :)

      Sil