5 Ekim 2015 Pazartesi

Hayat Üzerine Düşünceler - Lev Nikolayeviç Tolstoy

     Her gün hayat üzerine binbir sorular soran ve kendi kendine yanıt aramaya çalışan ben, kitaplarını düzenlerken Tolstoy'un bu kitabını görünce üzerine atladı. Daha önce nasıl farketmemişim bilmiyorum.

     Ben bu kitabı ve buna benzer yaklaşık 40 kitabı gazeteden kupon biriktirerek almıştım :) Ve o son oldu maalesef :) Açıkçası çevirileri pek beğenmedim. Yinede bu kitapları ara ara diğer kitaplarımın arasına karıştırıp, okuyorum.
 
    Gelelim bu kitaba;



    Yazar : 1828 yılında Rusya'da zengin bir ailenin çocuğu olarak doğmuş ve 82 yaşında vefat etmiştir. Ülkesinin toplumunun yaşayışını, yaradılışını çok güzel bir dille anlatmış usta bir yazardır.
(Arka kapaktan ->) Gerçekçi edebiyatın en büyük temsilcilerinden olduğu kadar , bir filozof bir eğitimci olarak da ün kazanmıştı. Marksizm'den etkilenerek kendisine oluşturduğu mülkiyet konusundaki radikal fikirleri nedeniyle tüm servetini köylülere dağıttı ve her haliyle onlar gibi yaşamaya başladı. ( Çok ilginç !! ) Hayatı boyunca yaşamın nasıl birşey olduğunu anlamaya çalıştı. ( benim gibi :) ) Astapovo tren istasyonunda ölü olarak bulundu. Ölümüne zatürrenin sebep olduğu bilinmektedir.

      Kitap : Özünde Tolstoy'un hayat hakkındaki düşüncelerini içeriyor. ( kitap adından da anlaşılacağı üzere ) Yaşamın başlangıcı, ölüm, sevgi, iyilik gibi konulardan bahsediyor. Bu konuları inceleyip, konularla ilgili düşüncelerini dile getiriyor. Bunun yanında bilimi bu konulardaki görüşleri için eleştiriyor. Bilimin bazı şeylerin nedenlerini araştırmak yerine, bunu bilime dayandırabilecekleri ipuçlarını araştırdıklarını söylüyor. Çünkü hiçbir zaman gerçekten bazı şeyleri ispat edemeyeceklerini bildiklerini düşünüyor.

    Bence kitap : Çok güzel bir kitaptı.  Çevirisini beğenmediğim için mutlaka güzel bir yayınevinden tekrar alıp, okuyacağım. Benim gibi günlük hayatta yaşamı sorgulayan bir insansanız bence çok seversiniz? 'Hayat neden bu kadar kötü ? ', ' İnsanların başına neden kötü olaylar geliyor?', ' İnsanlar neden bencil? ' gibi birçok soru kafanızda dolaşıyorsa benim gibi belki sizde Tolstoy'un fikirlerini dinlemek istersiniz.

      Alıntılar:

      " 'Hayat neden böyle ızdıraplarla, elemlerle doludur?' Buna Farisiyenler şöyle cevap veriyorlar: 'Hayat ızdırap verir. Şimdiye dek böyle olduğu gibi, bundan sonra da böyle olacaktır; hayatın iyiliği doğumdan önceki geçmişle ve ölümden sonraki gelecekle sınırlıdır.'"

      "Gözü olan bir kişi, her gördüğü şeyi tanır ve belirler. Körün bilebildiği ise çarptığı yerden ibarettir."

2 yorum: