29 Eylül 2015 Salı

Fi - Akilah Azra Kohen

    Yine bir dönem aşırı derecede popüler olmuş bir kitap. Ve ben yine o dönemde almadım bu kitabı. Önce gözlemledim her zaman ki gibi ancak asıl amacım serinin tamamlanmasını beklemekti. Bu kitabın popülerliğine rağmen beni yanıltmayacağından emindim. Çünkü Azra Kohen 'in röportajlarını dinlediğimde kitabı okumaya değer bulmuştum. Gelelim incelememize.




     Yazar : İstanbul Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü ile Ottawa Üniversitesi Üçüncü Dünya Ülkelerine Yardım Ekonomisi Bölümlerinden mezun. Yazdığı Fi, Çi, Pi üçlemesinin ilk durağı Fi'dir.

     Kitap: Ünlü bir psikolog olan Can Manay kendi terapi yöntemleri olan iflah olmaz bir çapkındır. Kendini bilmenin ve ününün sayesinde canının çektiği herşeyi almakta çok gecikmemektedir. Birgün kiralamak için gittiği evin yan bahçesinde su gibi dans eden Duru'yu görür ve hayatının kadınını bulduğunu anlar. Ancak Duru nişanlı ve ulaşılamaz derecede güzeldir. İstediğinde alamayacağı şey olmadığını bilen Can Manay Duru'yu elde etmek için çalışmalara başlamıştır. Kitapta Can Manay dışında birçok ana karakter bulunmaktadır.

     Bence Kitap : Kitap bolca seks serpiştirilmiş derin anlamları olan bir kitap. Bana öyle geliyor ki ; insanlara ilgilerini çekecek birşeyler vermeden felsefe veya felsefik bir düşünce anlatmanın pek imkanı yok. Bu kitapta da okuyucunun ilgisini korumak için cinsellik kullanılmış. Kötü mü olmuş? Bence kesinlikle hayır. Ben kitabı çok beğendim. Okuruna anlatmaya çalıştığı düşünce o kadar yalın ve güzel anlatılmış ki, Tekrar Tekrar Okurumlar listeme girdi bile.

     Yazarın 'Bu kitap herkes için yazılmadı' söylemi var. Bence kesinlikle doğru. İyi baktığınızda içindeki felsefeyi görebileceğiniz yüzeysel baktığında tamamen aşk ve cinselliğe odaklanacağınız bir kitap. Ne alacağınız size kalmış.

     Bir kitap sıkıştırıp araya, sonrasında Çi ile devam edeceğim kesinlikle.

5 yorum: