7 Temmuz 2015 Salı

Örümcek Kadının Öpücüğü - Manuel Puig

    Yazılacak kitaplar birikmişken bir sürü iş güçte bir yandan beni bekliyor malesef. Hemen fırsattan istifade okuduklarımdan birini yazmak istedim. Örümcek Kadının Öpücüğü kitabının tabiki ilk olarak ismi dikkatimi çekti. Çok İlginç bir kitaptı bahsedeyim hemen.



     Yazar: Arjantinli yazar doğduğum yıl olan 1990 yılında vefat etmiş. Örümcek Kadının Öpücüğü romanı hem sinemaya hem de Broadway müzikaline uyarlanmış.

     Kitap: Aynı koğuşta kalan eşcinsel bir mahkum ile siyasi bir mahkum arasındaki ilişkiyi anlatıyor. Yetkililer siyasi mahkumu eşcinsel mahkumdan bilgi almak için kullanmaya çalışıyorlar. Karşılığında da serbest bırakmayı vaadediyorlar. ancak zamanla iki mahkum arasında bir bağ oluşabileceğini hesaba katmıyorlar. Kitabı açıklamak biraz zor çünkü baştan sona bir olay örgüsü bulunmuyor.

     Bence kitap: İlginç bir kitaptı. Tam bir olay örgüsü yok. Yarıdan başlayıp, öylece bitiyor. Ama ilginç bir şekilde bayıldım kitaba. Muhtemelen birçok sayfanın altına dipnot olarak eşcinsellik ile ilgili ekledikleri bilgiler çok hoşuma gitti. Eşcinsellik nerden doğdu? Doğuştan mı yoksa sonradan mı olunuyor? Bunlar üzerine yapılan araştırmalar filan yazılmış. Çok beğendim. Tekrar okumayı düşünürüm.

     Resmen yazmayı unutmuşum. Bu kadar ara vermemek lazım :)

      Kitaptan bir alıntı ;

'Kitap okumadığım zamanlar sessiz duruyorsam düşündüğüm içindir hemen üstüne alınma'

   Yayınevi: Can
   Sayfa Sayısı: 302

8 yorum:

  1. Değişik kitaplar da Okumaliyim,Okumaliyiz, buda güzel olmuş o açıdan gorursem edinirim bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bencede edinmelisin kesinlikle farklı bir kitap :)

      Sil
  2. İlginç bir kitaba benziyor, yolda lazım böyle kitaplar. Bize de bekleriz sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişik bir kitap tarif edemedim :) Hemen bakıyorum :)

      Sil
  3. Garip bir kitaba benziyor... Zaten bana göre; eski yıllarda yazılan, tarihi eski kitaplar bir başka güzel oluyor nedense :) Ayrıca Can yayınlarıda kitaplarını özenle seçiyor gibi. Bu yayın evinin tüm kitapları bir ilginç ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet garip bir kitap gerçekten :) Kesinlikle katılıyorum çok sıkıcı olanlarda var ama geneli çok güzel oluyor

      Sil
  4. Ben bitiremedim bu kitabı , gitmedi bir türlü. Çok da merak ediyordum ama beni aynı mekanda depresif iki karakterin birbirlerine anlattıkları filmleri gerdi biraz. Gerçi hala çok merak ediyorum kitabı ama doğru zaman değilmiş demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki :) Bende normalde sevmem ama diyorum ya neden bu kadar sevdim bende anlamadım :) Evet bazen insan farklı tarzda kitaplara ihtiyaç duyuyor, elindeki sarmıyor. Doğru zaman olmayabilir :)

      Sil