12 Haziran 2015 Cuma

Çılgınlığın Ötesi - Stephen King

      Uzun süredir neden Stephen King kitabı okumadığımı anladım sanırım. Bizden geçmiş azizim :) Şaka bir yana lise döneminde çok fazla Stephen King romanı okurdum. Üniversite ile birlikte az okumaya başlamıştım bir süredir de hiç elime almadım.

 
  Bu kitapla birlikte evet bir daha okumayacağım sanırım dedim. Bilmiyorum bana katılır mısınız ama Stephen King bana eskimiş geldi. Belki de son dönemde o kadar iyi korku, gerilim yazarları çıktı ki Stephen King geride kaldı. Düşününce mantıklı geliyor ayrıca lise zamanı o kadar yaygın değildi sanki bu tarzlar. Neyse gelelim kitaba :)

      Yazar : Amerikalı yazarın ilk romanı olan Göz romanını 1974 yılında yayımlamış. 2009 yılında kendini tekrarladığı gerekçesiyle roman yazmayı bıraktığını ilan etmiş. Ancak daha sonrasında yine birçok roman yazmış.

      Kitap : Kocasından gördüğü işkenceler artık normal gelmeye başlamıştı. Günlük rutin haline gelmişti. Artık ne kadara dayanabileceğini tahmin edemiyordu. O kadar fazlasına dayanabilmişti. Bebeğini kaybettiğinde bile... Kocası onunla yakından konuşmayı seviyordu hem de çok yakından. Kabullenmişti artık. Kaçıp, gitmek aklında bile yoktu. Bir gün sandalyede oturup, yataktaki tek damla kana bakarken ( ki bu her zaman olurdu ), içinde tarif edilemez bir duygu, öfke, nefret oluştu ve kendini otobüs garında buldu. Kocası bir polisti ve onu bulması çok da zor olmayacaktı...

    Bence kitap: Kitap konusu itibariyle olabilir bir kitap. Kocasından kaçan kadın uzak bir şehirde bir kadın sığınma evine yerleşir ve yeni bir hayat kurmaya çalışır. Kocasıda peşindedir. Ama tabiki doğa üstü olaylar var ve bunlar açıklanamaz şeyler. Yağlı boya tablonun içine girmeleri gibi. Eğer kitabın sonunda bunların sadece mental olaylar olduğu kadının iç hesaplaşması filan olduğunu söyleselerdi sevebilirdim. Ancak ben böyle anlamsız açıklanamayan şeyleri sevmiyorum. Kitabı da çok sevmedim açıkçası.

        Bahar Okuma Şenliği kapsamında 22.kategoride( Kendimin belirlediği korku-gerilim kategorisinde  ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa sayısı 464 )

2 yorum:

  1. ben dayanamazdım büyük ihtimal böyle bir konuyu okumaya ne bileyim çok hassaslaşıyorum. Birde şu karakterle kendimi özdeşleştirme durumum olmasa kafam rahat olacak ama :)) Stephen ın bende sadece Göz kitabını okudum sonra tekrar okumadım ama O romanını merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kendini özdeşleştirirsen etkilenebileceğin bir roman birde biliyorsun ya gerçek hayatta bu kadar olmasa bile çok fazla kocasından işkence gören kadın var ne yazık :( Ben de lisede bayağı bir kitabını okumuştum güzel kitapları var ama bu saatten sonra benim de elim artık gitmez herhalde çoğunun filmleri var onları izleyim bari :)

      Sil