15 Mayıs 2015 Cuma

Tilki Daha O Zaman Avcıydı - Herta Müller

      Merhabalar... Yeni bir yazar ile karşınızdayım. Birçok insanın karşısına durup dururken çıkmayacak bir yazar ve bir kitap. En azından ben daha önce hiç karşılaşmamıştım. Bahar okuma şenliği sayesinde tanıştım.

  
   Yazar : Öncelikle yazardan bahsedelim. Romanya doğumlu bir yazar. Daha sonradan gizli servisle yaşadığı sıkıntılardan dolayı Almanya'ya taşınmış. Şu anda da orada yaşıyor kendisi. Yazar azınlıkta olan Romanya Almanlarının bir parçasıymış. Romen halkının yaşamını anlattığı eserleri ile tanınmaktadır. Birkaç romanı Türkçeye çevrilmiş. 2009 yılında Nobel Edebiyat Ödülüne değer görülmüş. Ödülü 'şiirin yoğunluğu ve nesirin açıklığını kullanarak yoksulların dünyasını tasviriyle' aldığı kaydedilmiş.

     Kitap :  (Arka kapaktan ) ...Klostrofobik bir fabrika, bir çiftçi kasabası, açlık, intihar ve duman çevresinde örgüsünü oluşturuyor... Bürleks olarak da tanımlayabileceğiniz bir ortamda, dikkatler yavaş yavaş biri öğretmen öteki mühendis olan iki arkadaş üzerine yoğunlaşır. Kahramanlardan biri bir polis şefine aşıkken öteki bir çingene müzisyenle olan ilişkisi nedeniyle soruşturmaya uğramaktadır...

    Bence kitap : Daha önce hiç okumadığım tarzda bir kitaptı ve çok ilginç bir kitaptı. Nobel ödülünün gerekçesinde de anlattığı bir şiirsel bir dille yazılmış bir kitap ve bu normalde beni sıkardı ama sıkmadı. Gerçekten ilginç bir yazar ve ilginç bir kitap. Diğer kitabını da okumayı çok isterim. Ki bu kitabını da dönüp tekrar okumam gerekiyor. Çünkü anlaması ve ayırt etmesi çok zor bir kitap bana kalırsa. Tekrar okuyup, kaçırdığım yerleri toparlamak isterim. Okumak istediğim o kadar kitap olmasa bitirir bitirmez tekrar başa dönerdim. 

    Kitabın kapağına ayrı bir saygı :)

  
  Siz bu kitabı veya bu yazardan başka bir kitabı daha önce okudunuz mu ? Fikirleriniz neler ? 

    Kitaptan notlar :

    "Kadın bazen anneme, benim aslanlarımın arasından onun meleği geçemez, diyor. Subay meleği karısının aslanlarına karşı almış. Melek de aslanlarda aynı mermerciden, diyor annem, bunlar birbirine birşey yapmaz. Subay bunu biliyor, dedi hizmetçinin kızı, kadın bilmiyor."

    "Karıma döndüm, sesim gözlerime batacak kadar yüksek sesle bağırdım, buraya yanıma gel, kaçamıyorum, yüzemiyorum."****

     "Kapıcı ölünün boş şişesini otların içine attı ve eğer bir ruh varsa, bu insanın ölümünden önce son yuttuğu şeydir, dedi."

     "Ağızda şarap, midede konyak, beyinde cin, diyor adam."


   Bahar okuma şenliğinin 18. kategorisinde( Balkan edebiyatından bir yazar) kapsamında okuduğum kitap( Sayfa : 228)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder