20 Nisan 2015 Pazartesi

Yabancı - Albert Camus

     Bahar şenlikleri kapsamında okuduğum bu kitap, yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Maalesef Albert Camus ile anlaşamadık.

     Çok sevilen bir yazar ve çok okunduğunu biliyorum ama bana keyif vermedi. Ancak yazar benim okuma şenliğinin 19. kategorisi ( Aynı yazardan 3 kitap ) için seçtiğim yazar olmuştu. Bu kitaptan sonra Düşüş ve İlk Adam romanları var. Bakalım nasıl okuyacağım.

    Gelelim kitaba ; direkt olarak kitabın arka kapak yazısından paylaşmak istiyorum.

   ...Romanda bir Arap'ı öldüren ama bu suçtan çok, gerçek duygularını dile getirdiği ve toplumun istediği kalıba girmeyi reddettiği için dışlanan bir yabancı aracılığıyla, XX. yüzyıl insanının içine düştüğü yabancılaşma anlatılır...

     Şimdi kitap bana bu hissi vermedi açıkçası. Bitse şu kitap dedim. Yukarıda yazdığı gibi bir Arap'ı öldüren adamın işlediği cinayet için değilde, bir kaç gün önce vefat eden annesine üzülmediğini ifade ettiği için üzerine geliyorlar. Zaten çok uzun bir roman olmadığı için detaylı anlatmak istemiyorum. 

      Okuyun görün derim ben bakalım sevecek misiniz? Biz pek anlaşamadık. Üstelik Nobel edebiyat ödülü almış bir kitap kendisi.

     Düşüş romanı da pek keyifli gitmiyor. Zaten çok zor fırsat buluyorum kitap okumak için bide böyle olunca zorluyor beni. 

      Neyse keyifli okumalar...

      ( Can yayınları  - 110 Sayfa )

      Ayrıca 5 aya 5 kitap serimden de bir kitap daha eksiltmiş oldum. 

    ( Güncelleme : Kitabı 19. kategoriden 20. kategoriye çektim. Çünkü diğer iki kitabını okuyabileceğimi sanmıyorum. Albert Camus kitapları okumayı başka bir zamana bıraktım belki daha iyi anlaşırız :) )

7 yorum:

  1. Camus ağır bir yazardır. Hani yabancıdaki karakterle empati kurabilmek için onun neden bu denli duygusuz olduğunu nasıl bir yabancıya dönüştüğünü anlayabilmek lazım. Biraz bunalımlı bir kitap okurken daraltıyor ama benzer hallere düştüyseniz çekici bir ilginçliği oluyor.

    Düşüş ise bir romandan çok deneme metni gibi okunmalı. O karakterin gözünden bir toplum yargısı yapılıyor orada. Çok güzel tespitler var ama kazıp çıkarmak lazım.

    Bu yüzden Camus belli bir kitleye hitap eden bir yazar. Eğer sizi içine alamıyorsa kitaplar bırakın başka zaman belki daha keyifle okursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsiniz. Şu anlık bana hitap etmedi sanırım. Hayır anlayabiliyorum neden böyle olduğunu, neden yabacıya dönüştüğünü filan ama ilgimi çekmedi sanırım.

      Sil
  2. Benim de çok merak ettiğim bir kitap Yabancı sanırım doğru zamanda okumak önemli bu tarz kitapları :)


    http://kitaplarvebulutlar.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok merak ederek okumuştum. Ama evet zamanında okumak gerekiyor sanırım. :)

      Sil
  3. Bu kitabı bende okudum ve çok beğendiğim kitaplar arasına yazar daha ilk sayfası da öyle bir giriş yapmış ki okuyucuyu sarsıyor , meraklandırıyor kesinlikle harika bir kitap herkese tavsiye ederim. Tanıtımınız içinde teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okuduğunuz için teşekkür ederim :) Beni meraklandırmadı sanırım. Ancak ilk fırsatta tekrar şans vereceğim uygun zaman değildi sanırım.

      Sil