13 Nisan 2015 Pazartesi

Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar

      Ensititüyü doğru yazma çabalarımla dolu yeni yazımla Merhaba! :) Çok okumak istediğim kitaplar arasında Saatleri Ayarlama Ensititüsü de vardı. Okudum ve çok sevdim.


     
     Kitabı okurken aklıma Franz Kafka geldi. Cümleyi bilindik klasik bir cümle olmaktan çıkarıp, çevirip çevirip muteşem bir şekilde önümüze sunan yazar. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın da ondan hiç eksik yanı yoktu bence. İki yazarda sıradan değildi. Bana bunu hissettirdiler.

     
   Kitap bir adamın saatler üzerine kurulmuş yaşam öyküsünü anlatıyor aslında. Kitapta imkansızın olmadığından, insanların herşeye inandırılabileceğinden sadece buna inanmak istemeleri gerektiğinden bahsediyor. Aslında gerçekten ya dediğim çok nokta oldu bu kitapta.

    Her kitap herkeste çok farklı şeyler çağrıştırır.Bu kitap da bende çok farklı şeyler çağrıtırdı. Ne yaparsanız yapın karşınızdakinin sizi gördüğünden daha fazlası olmadığınızı mesela. Ya da insanların işine yaradığınız müddetçe herşeye razı edebileceğiniz. Ve daha fazlası...

   Gerçekten başucu kitaplarımın arasına girdi. Çok severek okudum. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın diğer kitaplarına göz atmak için sabırsızlanıyorum. 

    Bahar okuma şenliğinin ikinci kitabını da okumuş oluyorum böylece. Kitap 20. kategoride ( Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız Türk erekek yazar ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa : 395 )

8 yorum:

  1. Tanpınar'ın bir Huzur'unu okumuştum o da epey ağır gelmişti o zamanlar. Sonra bıraktım. Ama bu kitabı ben de merak ediyorum. Fırsat bulduğumda okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahsettiğim gibi Franz Kafka gibi ağır. Ama ikisi de beni kendilerine hayran bıraktılar.

      Sil
  2. Merak ettiğim kitaplardan buda.Okuyacağım inşallah,tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Bence sırada önlere almalısın :)

      Sil
  3. Çok uzun zaman önce okumuştum ve çok da beğenmiştim. Bugünlerde yeniden okumayı planlıyorum. Şeyh Zamani Hazretleri'yle, Halit Ayarcı'yla bir kez daha buluşmak hoş olacak. Kaleminize sağlık. Bu arada enstitüyü yanlış mı yazmışsınız ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende bir süre geçip, etkisini kaybedince tekrar tekrar okuyacağım kesinlikle :) Yanlış olmuş olamaz ya kitabın adından kontrol ede ede yazdım :D

      Sil
  4. Listemde hala beklemede bıraktığım bir kitaptı. Öne alsam iyi olacak demekki canım :))

    YanıtlaSil