29 Nisan 2015 Çarşamba

Dijital Kale - Dan Brown

       Üzerimdeki uyuşukluğu atıp, tekrar sahalara dönüyorum sanırım. Bir haftadır elimde sürünen kitabı bir azimle bitirdim. 



       Dan Brown sevdiğim yazarlardan. Tüm Kitapları kısmında henüz bahsetmemiş olsam da tüm kitaplarını okumak istediğim yazarlardan bir tanesi kendisi. Uğraşılmış kitaplar yazdığını düşünüyorum ve emeğine saygı gösteriyorum.

       Yazarın okumadığım bir tek Cehennem isimli romanı kaldı. Onunda ingilizcesine başlamıştım. Onu da bitirmenin zamanı geldi sanırım.

      Yazarın kitapları arasında en az sevdiğim kitap bu oldu diyebilirim. Her ne kadar benim mesleki ilgi alanlarım ile alakalı bir kitap olsa da çok sevmedim. Açıkçası teknik bilgisi olmayan bir insanı sıkabilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum. Benim için teknik bilgi sıkıntı olmasa da çok 'yerinde' yapılan tesadüfler ve olay örgüsü bana fazla tesadüfi geldi. Yani adamımız her aradığını pat diye buluyor. O bulmasa bile onlar karşısına çıkıyor. Bir kere bile hataya düşmüyor. Koskoca şehirde adını bile bilmediği bir kızı bulabiliyor vs. Demek istediğimi anlamışsınızdır.

    Onun dışında her zamanki akıcı dil. Her zamanki Dan Brown. Okuyucuyu hiçbir zaman kuşkuda bırakmıyor. Her şeyi net bir şekilde açıklıyor. Bu yönüyle çok seviyorum.

     Okunmayacak bir kitap değil. Her zamanki keyfi alıyorsunuz. Ama benim için bir Da Vinci Şifresi veya Melekler ve Şeytanlar değil.

     Ayrıca kitabın son sayfasında da bir şifre bulunduğunu gözünden kaçıranlar için söyleyeyim.Açıkçası çözmeye uğraşmadım. Bir numara dizisi var ilk düşündüğüm sayfa numaraları oldu. Baktım anlamlı birşey çıkmadı ben de google amcaya arattım. Söylemeyim ne olduğunu ama eğlenceli buldum ben. Uğraşıp, bulanınız var mı? :)

     Özlemişim yazmayı çenem açıldı. 

    Keyifli okumalar.. Mutlu haftalar...

  Bahar okuma şenliğinin 3. kategorisinde ( Bir iki kitabını okuyup, külliyatını okumak istediğiniz bir yazar ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa : 447)

2 yorum:

  1. Son sayfadaki şifre o rakamların her biri bölüm sayısına denk geliyor ve her bölümün ilk harfini alırsan "Seni İzliyoruz" gibisinden bir şey çıkıyordu. Oturup çözmüştüm ben zamanında. Ürkütücüydü.

    Dan Brown ben de severim özellikle gizli örgütlerden bahsettiği kitapları ayrı bir severim. Kitapta bahsedilen NSA bugün sadece şifreleme değil dünyadaki internet veritabanlarını anahtar kelimelere göre incelemeye tabii tutan bir sisteme sahip. Az buçuk bahsettiği şeyler de gerçekler. Son yazımda Dan Brown kitaplarından bahsetmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazınızı okumuştum :) Ben okumayanlar için ipucu vermemek için şifreyi yazmamıştım :) Evet Dan Brown hep kitaplarına gerçek kişi ve kurumlardan bahsediyor ilgi çekici. Benim anlamadığım nasıl tepki almıyor?

      Sil