13 Mart 2015 Cuma

Yüzyıllık Yalnızlık - Gabriel Garcia Marquez

    Dili ve anlatımı bana göre ağır olan yazarlardan bir tanesi Gabriel Garcia Marquez. Ve yine herkesin sevmeyeceği bir kitap Yüzyıllık Yalnızlık.




    Bazı kitapları tek sefer okumak yetmiyor. Özümsemek için bir kaç kez okumak lazım. Yüzyıllık Yalnızlık'ta o kitaplardan. Ben kendi adıma kitabı hakkını vererek okuduğumu düşünmüyorum. İçinde anafikri çözememişim.

    
      Kitabı okuduktan sonra neden bu kadar abartılmış ki demiştim. Ama bir büyüğümün ettiği bir cümle sen bu kitabı baştan oku dedirtmişti. "Bak Yüzyıllık Yalnızlık çok güzel bir kitaptır. Hayat hep başa dönüyor, herkes aynı hayatı yaşıyor sadece zamanlar farklı." gibi bir yorumda bulunmuştu. Gerçekten dedim gerçekten öyleydi. Demekki ben kitabın hakkını verememişim. 

    Tekrar okunacak kitaplardan. Bir ailenin nesilden nesile her bir bireyinin hayatlarını anlatıyor ufak ufak. Hep aynı isimler hep benzer hayatlar.

    Siz okudunuz mu  neler çıkardınız? Ben kitaplardan anafikir çıkarma konusunda çok başarısızım sanırım :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder