10 Mart 2015 Salı

Yüreğim Seni Çok Sevdi - Canan Tan

      Piraye kitabını okuduktan sonra Canan Tan'ın diğer kitaplarını da okumak istiyorum dediğimde bir arkadaşım " Yüreğim Seni Çok Sevdi kitabını oku bakalım aynı fikirde olacak mısın " dedi. Bir bakıma haklı çıktı.

                                          

( Evet okuma halleri kitap görseli yok maalesef :( Çekmemişim hiç. Resim internettendir.)



     Daha sonra Canan Tan yorumlarını okudum. Çok benzer kitaplar çıkardığı, kalemini artık değiştirmesi gerektiği filan yazıyordu. Tüm bunlara rağmen gittim bu kitabı kütüphaneden aldım ve okudum. Evet haklı çıktılar ama ben de merakımı yenmiş oldum. 

      Öncelikle diğer kitaplarını bilmiyorum ancak Piraye ve Yüreğim Seni Çok sevdi kitapları birbirine gerçekten benziyorlar. İkisinde de baş kadın karakterlerimiz feminist, ayakları yere basan, mantıklı( ! ) kızlar her ikisi de kitabın sonuna doğru kendilerinden bolca ödün verip, yapmam dedikleri herşeyi yapıyorlar. İkisinde de erkeğin ailesi sorunsalı var. Kızı istemiyorlar vs. Tek farkı biri gene de vazgeçmeyip, erkeğin peşinden gitti. Diğeri bırakmayı tercih etti. İkisinin de sonu pek hayırlı olmadı :D

     Benim ikisinde de farkettiğim durum iki kitabıda okurken ana karakter olan kızlardan nefret ettiğim. Bu kadar karakterli anlatılıp, bu kadar karaktersiz kararlar alan bu kızlardan hiç hoşlanmadım. Sanki kitabın sonu belliymiş bu kızların kararlarını buna uygun yapalım gibi olmuş. Mesela bu kitaptaki kızımız çok hırslı, istediğini yapan, tuttuğunu koparan olarak anlatılıyor. Ancak kız erkeğin ailesi ile savaşmıyor bile. Bence bu anlatılanlara çok ters. Herşey olup, bitince "Meğer ne çok seviyormuşum. Ama boşver iyi yaptım. O da yolunu buldu. "  diyor. Kız bunu imkansız aşk olarak görüyor. Hani hırs hani kararlılık. Kızdım işte :)

     Kitabın ana fikri bak büyük konuşma başına neler gelir :)

     Bence kitapları çok şişirilmiş bir yazar. Bu iki kitabı da o kadar çok duydum ki okumadan edemedim. Diğer kitaplarını da belki okurum ama çok daha beğendiğim yazarlar varken onlara sıra gelmez sanmam.

    Bayağı sitem dolu bir yazı oldu ama siz anladınız :)

    Mutlu haftalar, iyi okumalar...

  Kış okuma şenliği kapsamında 16. Kategoride ( Bir aşk romanı ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa sayısı : 480 )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder