30 Mart 2015 Pazartesi

Türkan Tek ve Tek Başına - Ayşe Kulin

     Okumayı çok istediğim yazarlardan biri de Canan Tan 'dır. Herkesin elinde mutlaka kitabını görmüşümdür. Kış Okuma Şenliği kapsamında okuyacaktım ki şenlik bitti :) Final raporum burada :) 



    Elime almışken okumadan geçilmez. Aslında kitabı beğendim. Akıcılığı çok güzel. Biyografi okumayı zaten seviyorum. Hayatları , başarı hikayelerini öğrenmek hoşuma gidiyor. Bu kitabı da severek okudum.

     Kitap Türkan Saylan'ın isteği üzerine Ayşe Kulin tarafından yazılmış bir kitap. Türkan Saylan'ın iş hayatı olsun, özel hayatı olsun hepsi Türkan Saylan'ın kendi ağzından anlatılmış.


     Kitapta sevmediğim ve aslında kitabın temelini oluşturan kötü yan kitabın Türkan Saylan 'ın ağzından anlatılıyor olması. Kitapta Türkan Saylan hakkında o kadar övgüyle bahsediliyor ki bu da Türkan Saylan 'ı megaloman yapıyor. Sürekli mükemmel kişiliğinden, çalışkanlığından, insanlığından, yardımlarından kendi bahsediyor. Ben böyle çalışkanım böyle iyiyim demek güzel olmuyor. Bence zaten Türkan Saylan ile arkadaşının arasındaki mektuplaşmalar baz alınarak yapılmış kitap arkadaşının dilinden anlatılabilirmiş. O zaman övgüler yerinde olurdu. 

    Kitabı okuduktan sonra bir de ayriyeten ben hayatını araştırdım. Bazı talihsiz açıklamaları olsa da yada üzerinde bazı iddialar olsa da ( yakından takip ettiğim bir insan olmadığı için yorumda bulunamıyorum ) çok sayıda insana yardımı dokunmuş, kendi adına kitap çıkarılmasını ve övgüyü hakeden bir kadın.

2 yorum:

  1. KuIin çok sevdiğim bir yazardır.Veda ve köprü sırada bekliyor:)Paylaşım için sağolun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi ne güzel :) Bende birkaç kitabını daha okumak istiyorum dediğim gibi anlatımı çok güzeldi. O zaman bana kitap önerebilirsiniz Ayşe Kulin'den :)

      Sil