28 Mart 2015 Cumartesi

Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında - Haruki Murakami

       Çözemediğim bir yazar Haruki Murakami. Ben bu adamı neden okuyorum diyorum bazen


. Ancak okumaktan keyif alıyorum çok ilginç gerçekten. 1Q84 olsun, Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında olsun hep yarım hep eksik geliyor bana ki hiç sevmem böyle kitapları. Ancak Murakami kitapları okurken keyif alıyorum.

        Dil ve anlatım çok akıcı ve sade.

        Konu son derece basit. Bir adamın ilk aşkıyla başlayan hikayeyi ilk aşkıyla bitirmesi anlatılıyor. Onda bulduğu tadı başkalarında arayışını anlatıyor. Yaptığı hataları, kırdığı kalpleri... Sizce de çok basit değil mi?

 

    Kitapta aynı 1Q84 kitabında olduğu gibi açıklanmayan şeyler var. Esrar veya sır değil bence bunlar bildiğin açıklanmayan. Nasıl yani ? Şöyle ki Hacime ( esas oğlan ) 'nin ilk aşkı gelir ve bunca yıl ne yaptım sorma der. Ama sürekli ortadan kaybolur gelir filan. Bana böyle durumlar sanki yazar yazacak birşey bulamamışta sorma diyor gibi geliyor :) Hani esrar veya sır değil. Öyle olsa kitabın sonunda okuyucuya söyler. Bence parçaları birleştiremiyor ve uyduruyor diyorum :)

      Bazen aklıma gelen senaryo şu : Haruki Murakami satış raporlarının listelendiği bilgisayar başındadır ve kazandığı milyonlara bakar ve kahkahayı basar. Ben ne yazcağımı bilmeyip, boş bırakıyorum. bunlarda bundan acayip keyif alıyor beni birşey sandılar :D

     Benim ile aynı hisleri yaşayan var mı ? :)

     Bunun dışında kitabın sonu gene yarım bırakılmış. Tahminleri alayım ? Bence Şimamoto filan gelmedi. Bunların hepsini Hacime aklında yaşıyor. Spoiler olmadı dimi.

      İşte böyle Haruki Murakami okumaya devam inşallah bizle dalga geçmiyordur :)

 Kış okuma şenliği kapsamında 21. Kategoride ( Dünya edebiyatından dört kitap ; Asya Edebiyatı ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa sayısı : 166 ) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder