3 Mart 2015 Salı

Nietzche Ağladığında - Irvin D. Yalom

       İkinci el kitap satan bir amcamın tezgahından aldığım bu kitap benim Tekrar Tekrar Okurumlar listeme girdi.  


      Ara ara okunup, farklı bir şeyler alınabilecek kitaplardan. Tamam
en düşünsel ve psikolojik bir roman. Ben düşünsel kitaplara bayılıyorum. İnsanın önünde yeni bir yol açıyor. Hele hiçbirşeyi enine boyuna irdelemeden inanamayan benim için yeni irdeleme yolları, yeni ufuklar açıyor.

      Kitap ümitsizliği işlemiş. Daha ünlü olmamış, ihaneti tatmış Nietzche'nin düşünceleri, kuralları, yargıları içinde onu ümitsizliğinden tutup, çıkarmaya çalışan bir doktor. Yardım edebilmesi için Nietzche'nin tedavi edildiğinden haberinin olmaması gerekiyor. Çünkü o kadar ümitsiz, o kadar inatçı, bir o kadar da tutucu. Bir yandan Nietche 'nin ümitsizliğini tedavi etmeye çabalarken kendisiyle yüzyüze gelen doktorun bir yandan kendi hayatını irdelemesi anlatılıyor.

     Roman gerçek kişleri konu ediyor. Yani roman Nietzche'nin hayatını düşüncelerini kurgulaştırmış. Kimi zaman gerçeğin kimi zaman kurgunun örgüsünden oluşturulmuş.

     Ben kesinlikle düşünsel kitap sevenlere tavsiye ediyorum. Çok çok güzel bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder