11 Mart 2015 Çarşamba

Milena'ya Mektuplar - Franz Kafka

       Franz Kafka kalemine çok saygı duyduğum yazarlardan birtanesi. Milena ile yazışmalarından oluşan bu aşk romanı yazarın edebiyat becerisini gözümde bir kez daha kanıtladı.




       Açıkçası yabancı yazarlardan aşk romanları özelliklede geçmiş dönemlere ait aşk romanları okuduğumda konuşmalardaki gereksizlik beni benden alıyor. Sanırım kültürler arası farktan kaynaklanan bu durumu bu kitapta yaşamadım desem yalan olur. Sanki karşılıklı konuşmuyorlarmış da herkes kendi aleminde gibi :) Biri bir mektup yazıyor diğeri çok saçma bir karşılık veriyor filan :) Hani yabancıların esprileri bize komik gelmez hatta saçma filan gelir onun gibi sanırım.  

     Ama Franz Kafka'nın kurduğu cümleler edebiyatı nasıl içinde yaşattığı kanıtlıyor resmen. Tavsiye edemiyorum. Çünkü her zevke hitap edebilecek bir kitap değil. Herkesin seveceği bir kitap olduğunu düşünmüyorum.

     Bir kaç alıntı yapayım siz karar verin:


"Hayvan efendisinin elinden kırbacı alır ve kendini kırbaçlamaya başlar, kendisi efendi olmak için; ve bunun yalnızca efendinin kırbacına atılmış yeni bir düğümün yarattığı bir fantazi olduğunu bilmiyor."


"Eğer bu çürümüş dünyada (insanın çekilip koparıldığı zaman gerçekten çekilip koparıldığı ve kendine yardım edemediği dünyada) bunu yapmam bir şekilde mümkünse, benden korkup, yılma; seni bir ya da bin kez, şu ya da her zaman için o anda hayal kırıklığına uğratsam bile. Aslında bu bir rica değil, sana yönelik de değil, kime yönelik olduğunu bilmiyorum. Bu sadece, sıkışmış bir göğsün sıkışmış nefesi."


"Hala ölmedilerse şimdi de yaşıyorlardır."


"Ben insanlık merdiveninde, senin kenar mahallerindeki bir savaş öncesi ihtiyarı gibiyim."

8 yorum:

  1. Ahh Kafka. Cidden canım herkese hitap etmiyor ama herkes bir kere olsun tatmalı diye düşünüyorum bende.. Milenayı alamadım ama Dava' ya biran önce başlamak istiyorum :)) Ayy o kadar çok kitap var ki okunacak böyle güzel yorumlarla listem gitgide kabarıyoorr :)))) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı bende de durum aynı kabarık bir liste az bir vakit öyle kalakalıyorum :) Dava'yı bende okumadım bak sende benim listeme bir kitap daha ekledin :D

      Sil
    2. :)) okuyunca gırelım yorumlarımızı emınım cok guzel olacaktır ^.^

      Sil
    3. Tamam hatta aynı zamanda mı okusak ne yapsak :)

      Sil
  2. Bende listeme aldım :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalım beğenecekmisin :) Çok teşekkür ederim hemen bakıyorum :)

      Sil
  3. yaaa bu arada mimledim senii gel all :))))

    http://cam-misket.blogspot.com.tr/2015/03/top-10-mimi.html

    YanıtlaSil