19 Mart 2015 Perşembe

July'in İnsanları - Nadine Gordimer

           Kış okuma şenliği sayesinde yeni bir yazarla daha tanıştım. Afrika edebiyatından bir kitap okumamız gerekiyordu. Haliyle yazarları araştırdım. Nadine Gordimer'ı listenin içerisinden tesadüfen seçtim. Kütüphanede bir kitabını bulunca çok şaşırdım. Hele  kitabın 1991 Nobel Edebiyat Ödülü'nü almış olduğunu görünce daha çok şaşırdım.



          Araştırmalarımda Gordimer hakkında çok çok güzel şeyler okudum. Hemen kitaba başladım.

          
         Muhtemelen beklentilerim çok fazla olduğundan dolayı kitap beklentilerimi karşılayamadı. 


          Kitap siyahi ırk ile alakalı olduğu için Nobel Edebiyat Ödülü almış gibi geldi. Onun dışında güzel bir kitaptı. Yazarın diğer kitaplarını da okumak isterim. 

         Kitapta bugüne kadar köle ve hizmetçi olarak çalıştırılmış siyahi ırkın isyan etmesinden ve beyazlara karşı savaşmasından bahsediliyor. July'nin on yıllık sahipleri Bam, eşi ve iki çocuğu da tehlike altına giriyor. Çünkü siyahiler beyazların evlerini yakıp, bulduklarını öldürüyorlar. July onları köydeki evine götürmeyi teklif eder. Zamanla artık July onların hizmetçisi değil onlar July'nin insanlarıdır.

" Mevsimlerin ötesinde bir de erkeksiz geçirilen upuzun bir mevsim vardı; bu mevsim tohumlama ve hasat dönemlerini, yağmurlu yazları ve kurak kışları kapsıyordu ve araları herkes için aşağı yukarı aynı olsa da, değişik zamanlarda yerini, her birinin kocasının evde olduğu kısa mevsime bırakıyordu. Kadın o mevsim boyunca, ötekilerin arasında her zamanki gibi çalışıp yaşamayı sürdürse de,doğanın gücünü aşan zorluklarla herkesin uyduğu dönemin aynı evresinin içinde yer almazdı. Güneş doğar-ay kaybolur;paranın gelmesi-erkeğin gitmesi gerekir."

 Kış okuma şenliği kapsamında 21. Kategoride ( Dünya edebiyatından dört kitap ; Afrika Edebiyatı ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa sayısı : 166 ) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder