9 Şubat 2015 Pazartesi

Yorgun Savaşçı - Kemal Tahir

      Kemal Tahir benim sevdiğim yazarlardandır. Özellikle lise dönemi okumaktan çok keyif alırdım. Kış Okuma Şenliği tekrar okumama vesile oldu. 




     Kitap Kurtuluş Savaşı döneminde geçiyor. Daha çok ülke karış karış bölüşülürken hala savaşmak isteyen askerlerin halkı cesaretlendirmeye çalışmasını anlatıyor. Hikaye bana dokundu gerçekten. Savaşın kötü yüzünü tekrar gösterdi. Yıllarca süren savaşlar insanları o kadar bunaltmış ki insanlar artık bana dokunmayan yılan ne yaparsa yapsın durumuna gelmişler. 

     Evet bu bir hikaye gerçek değil ancak gerçekte de böyle olduğunu bilmek üzücü. Düşmanım dediğinden medet ummak. 

      Aslında hikaye çok geniş kapsamlı değil yani Kurtuluş Savaşını baştan sona anlatmıyor. Yani kitabın sonunda ülkeyi kurtaramadık. Belki bu bazılarını tatmin etmeyebilir. Ancak bana kalırsa Kemal Tahir'in kalemi bu. Hayattan, olaylardan bir kesit sunmak. Başı yok sonu yok. 












     Bilmiyorum bazen yok bilmem kaçıncı tümen, bilmem kaçıncı kolordu, hangi paşa kafam allak bullak olsa da, kitap tek nefeste okuyup bitirilen kitaplardan olmasa da ben sevdim. 

Kitabı 1000Kitap.com sitesinde hikaye başlığı adı altında görüp, okumaya karar vermiştim. Okurken tabiki roman olduğunu anladım. Ama bırakacak değildim okudum :) Listeme bakıp kimsede uyarmadı ben bunu okudum hikaye değil diye :D Yani kısaca kitabı Kış Okuma Şenliği 'ne  18. kategoriden bir Türk yazardan öykü kitabı kategorisine dahil edemiyorum maalesef. Ancak kitabı kütüphaneden aldığım için 17. Kategori ( Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap ) 'ye dahil ettim :)


Gelelim okuma hallerine:)

İş yerinde haftada bir öğle arasını kitap okuma arası ilan ettim :)




Eee iş yerinde benden başka kimse kalmayınca :)



Bazen bir kafede tek başıma oturup, kulaklığımı takıp kitap okumayı çok seviyorum. Benden başka seven var mı? :)



Yatma öncesi kitap okumalarıma Kaçak hep eşlik ediyor :) Başlayacağım kitabına diyip, birgün hepsini parçalamasından korkuyorum :)


2 yorum:

  1. ayy bak yaa gözlere hele Maşaallah ^.^ cafede oturup kahve eşliğinde okumayı bende çok seviyorum. Kaçak güzel mayışmış ama :)) Bende Kuyucaklı Yusuf'u bitirmek üzereyim. Özlemişim Anadolu romanlarını. Kemal Tahiri ekledim listeme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet ara ara güzel gidiyor böyle romanlar :) Uyku saati gelince öyle yanaşıyor işte koyun koyuna yatıyoruz :D

      Sil