12 Şubat 2015 Perşembe

Siyah Kan -Jean Christophe Grange

     Jean Christophe Grange 'in en sevdiğim yazarların başında geldiğini söylememe gerek yoktur sanırım. Siyah Kan ise onun en sevdiğim kitabı olma özelliğini taşıyor. Bu şekilde tekrar tekrar okurumlardan bir tanesi olmayı başardı.


       Kurgu, anlatım mükemmel.

       Bir seri katil ve soğukkanlılıkla işlenmiş cinayetler. Hikaye hem katilin hem de cinayetleri araştıran bir muhabirin gözünden anlatılıyor. Bence hikayede açık yok, çok güzel kurgulanmış.

        Cinayetleri araştıran muhabir, bir cinayeti sonrasında yakalanan katil ile iletişime geçmek ister. Bunu ancak bir kadınmış gibi yaparsa cevap alabileceğini ve itiraf ettirip, gerçekleri öğrenebileceğini düşünür. Düşündüğü gibi de yazışmaya başlarlar. Sahte bir resim ve isimle. Katil herşeyi ona açıklamak yerine ondan bazı ritüelleri yapmasını ister. Bu ritüeller onun katili daha iyi tanımasına ve anlamasına sebep olacaktır. Muhabir ritüelleri yapmaya başlar. Ve birgün katil hapisten kaçar ve yazıştığı kızı aramaya başlar. Hikayenin heyecanlı kısmı burası. Bundan öncesi katili anlamamıza, tanımamıza , yöntemlerini öğrenmemize vesile oluyor. Benim en sevdiğim kısım aslında bu kısım. Sonunun heyecanla bitmesi ise kreması :)

       Şu ana kadar iki kere okudum. Hikayeyi ve sonunu unuttukça tekrar tekrar okurum :) Kesinlikle okumanızı öneriyorum.

6 yorum:

  1. siyah kan hala listemde beklıyor su anda arkamda ensemden, kitaplıktan bana bakıyor :D Dan Brownu bıtırınce geccem artık bu yorumundan sonra okumam lazımm ^.^ bu arada baak mimledim seni gel de al :-*

    http://cam-misket.blogspot.com.tr/2015/02/sosyal-medya-mimi.html

    YanıtlaSil
  2. takipteyim tatlım bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😘 hemen bakıyorum :)

      Sil
  3. Etkisinden uzun süre çıkamadığım kitaptı. Vaavvv! Hala hatırladıkça tüylerim diken diken oluyor. Bir caninin o akıl almaz zihnine misafir olmak, yaptıkları, yapış şekli... Müthiş bir kurguya sahipti.
    Bu arada bloğuma beklerim.
    birikitapmidedi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kitapla Grange'in zekasına hayran kalmıştım. Hemen bakıyorum :)

      Sil