19 Şubat 2015 Perşembe

Anne Frank'in Hatıra Defteri - Anne Frank

        Bu şekilde gerçek tarihi anlatan kitapları okumaya bayıldığımı daha öncesinde söylemiştim. Hele bu kitap bu olayları yaşayan kişinin ağzından yazılmışsa tadından yenmez. Bu yüzden bu kitabı okumayı çok istiyordum. 

( okuma hallerinden )


       Ancak beklentilerimi karşılamadı açıkçası. Tabi bunun küçük bir kızın elinden çıkmış bir günlük olmasından dolayı tabiki beklentilerimi düşük tuttum.

      Kitabın daha geniş bir bakış açısı olmasını çok isterdim. Gerçekten bunları yaşamış bir insandan o dönemi dinlemeyi çok isterdim. Ancak kitapta genel olarak saklandıkları yerdeki gündelik hayatlarından bahsediyor. Benim gibi bir beklentisi olanlar için söylüyorum hayal kırıklığına uğrarsınız.

   Bunun yanında ben saklandıkları yeri gözümde kesinlikle canlandıramadım. Bir arka taraf olduğunu söylüyor, bir çatı katı olduğunu söylüyor, bir üst kattan sesler geliyordu, yandan sesler geliyordu diyor. Bunun yanında sessiz olmamız lazım gündüzleri evde dolaşmıyoruz alttakiler duyar diyor. Nasıl bir yer  olduğunu gözümde canlandıramadım açıkçası. Buda kitabın keyfini biraz daha kaçırdı.

      O dönemin yapıtlarını seviyorum. Ancak bu kitap onlardan biri değil bunun yerine aynı dönemi anlatan, Kitap Hırsızı kitabını okumanızı tavsiye edebilirim. Film olarak izlemediyseniz Schindler 'in Listesi ve Çizgili Pijamalı Çocuk filmlerini tavsiye edebilirim. 

     Bu konuları işleyen bildiğiniz kitaplar varsa yorumlara yazarsanız okumayı çok isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder