11 Şubat 2015 Çarşamba

1Q84 - Haruki Murakami

             1Q84 iş yerinden bir arkadaşımın tavsiyesi ile okuduğum bir kitaptı. Haruki Murakami daha önce tanıştığım bir yazar değildi. Ancak o çok ünlü olduğunu, kitaplarının çok sevildiğini söylemişti. Tamam ben de okuyayım dedim.



             Açıkçası farklı bir kitaptı. Yazarın kitap için 1984 kitabından esinlendiğini duymuştum. Ancak bir bağlantı veya esinlenme kendi adıma göremedim.

             Yazar belki de yüz veya iki yüz sayfada anlatılacak bir hikayeyi tam 1256 sayfaya sığdırmış.  Hikayeden bahsedecek olursak 1984 yılında kadınlara işkence vs. eden erkekleri cezalandırmak amacıyla kiralık katillik yapan bir genç kızın ( esas kız ) zamanın akışında birden kendini farklı bir zaman aralığında bulması anlatılıyor. Hayat normal akışındaymış gibi giderken yavaş yavaş aslında o sabahki zamanda olmadığını farkediyor. Bunun yanında yazar olma çabasında olan bir genç erkeğin ( esas oğlan ) düzenlemesi için eline verilen küçük bir kızın yazdığı ilginç bir hikayenin hayatını değiştirmesi anlatılıyor. Genç çocukta zaman içerisinde normal zamanda olmadıklarının farkına varıyor. Aslında kitabın kendi hikayesinden çok kitabın içerisinde küçük kızın yazmış olduğu hikaye ilginç. Pupa yapma mevzusu çok ilginç gelmişti. Kitabıda farklı yapan bu hikaye zaten. Kitap çok uzun, bahsetmesi bile uzun sürüyor :D 

            Kitap için kararsızım sevdiğim yönleride var sevmediğim yönleride.

            Sevdiğim yönlerinden bahsedersek. Öncelikle 1256 sayfayı sıkılmadan okudum diyebilirim. Ve farklı bir tarz ve hikayesi var.    Altını çizdiğim cümleler olmuştu:

"Yürekten sevdiğin bir insan varsa, bir kişi olsun yeter, hayatın kurtulmuş demektir"

            Sevmediğim yönleri ise ; öncelikle kitabın içerisindeki bazı ucu açık kısımlar rahatsız etti . Mesela bir gün esas kızımız pencereden bakıyor ve gökyüzünde iki ay olduğunu farkediyor. Ancak hiç paniğe kapılmadan paralel evrende olmalıyım diyor :D Çok saçma. Ya da hiçbir ilişkiye girmemesine rağmen hamile kalıyor ve bu çocuk küçüklüğünden beri görmediği ilk aşkı olan esas oğlana ait olduğuna inanıyor filan falan işte :) Ben kitaplardaki bu durumlardan nefret ederim :)

          Garip bir şekilde karşısına çıktı, anlamadığı bir şekilde böyle oldu... Ben bu cümleleri kitaplarda sevmiyorum. Açıklayamacağın şeyi yazma. Bu kitapta bundan oldukça fazla vardı. 

           Bir diğer taraf kitap yarım kalmıştı. Yazar onca sayfaya bir son sığdırmak istememişti. Kitabın sonunda aynı LOST dizisinin finalini izleyen tutkulu seyirci gibi kalakalmıştım. Bitti mi şimdi diye. Sanki kitabın devamı çıkacakmış gibiydi. 

           Son olarakta çok büyüktü. Kol kası yapmak kaçınılmazdı.

       Dediğim gibi arada kaldığım bir kitap deneyimlemek isteyenler okuyabilir :)

2 yorum:

  1. Aslında bir zamanlar bu kitap ne popüllerdi herkesin elindeydi ve çok sevilmişti.
    Harukinin 4 kitabını okudum ve sana şunu söyleyebilirim ki bu adam bir son yazmıyor.
    Her kitabı çok güzel bir hikaye ile başlıyor devam ediyor ama pat sonu geliyor. ama o son son değil :) anladın sen.
    Bu kitapta da değindiğin gibi diğer kitaplarında da anlam verilemeyen fantastik sayılabilecek olaylar her zaman oluyor

    YanıtlaSil
  2. Hadi ya :) Benim de diğer kitaplarında gözüm vardı ama daha okumamıştım :) ( Gitmişim en kalınından başlamışım :D ) Herkes bayılıyor her kitabı çok popüler olmaya başladı artık.

    YanıtlaSil