7 Ocak 2015 Çarşamba

Kızıl Nehirler - Jean Christophe Grange

         Tüm kitapları yazımda bahsettiğim Jean Christophe Grange'in bir kitabını daha okumuş bulunuyorum. Her zamanki gibi çok güzeldi.

         Yazarın kitaplarında hep belirgin bir tarz var. Yavaş başlıyor, nefesinizi kesecek kadar yükseliyor ve yavaş bitiyor. Neredeyse tüm kitaplarında bu etkiyi uyandırır bende. 

          Kitap iki farklı hikayenin anlatımıyla başlayıp, sonra bu hikayeleri çok güzel bir şekilde bağlıyor. Hikaye kusursuz. Yazarın kitaplarında hep diğerlerinden çok farklı hikayeler oluyor. Bunu çok seviyorum. Yazar sayfa sayfa ilerlerken okura küçük küçük ipuçları veriyor. Böylece bütün kitap boyunca tahminlerde bulunuyorsunuz. Ancak hikayeyi sonuna kadar öğrenemediğiniz için meraklı kalıyorsunuz. 

           Kitapta biri soygunu araştıran , diğeri seri cinayetleri araştıran iki deneyimli polis var. Bu polislerin yolu bir yerde kesişiyor.

             Kitapta tek sevmediğim taraf kitabın sonunda ana karakterlerden bazılarının ölümü çok kuru bırakılmıştı. Nasıl yani bu kadarcık mı. Bu kadar kolay, süslemesiz mi ölüyor diye. Bütün kitap boyunca tüm ölümler o kadar cafcaflı ki komserin ölümü çok basit kalmış.

           Ama tabii ki bayılarak okudum. Tavsiye ederim. Kaldı yazarın son 3 kitabı biraz beklemeleri gerekecek :)

  Kış okuma şenliği kapsamında 21. Kategoride Avrupalı yazar olarak seçtiğim Fransız yazar Jean Christophe Grange'in etkinlik kapsamında okuduğum kitabıdır. ( Sayfa sayısı : 328 )

2 yorum:

  1. Bu kitap son sayfalara kadar kızıl nehirler nedir sorusu kafamın içinde dönerek okudum. O söyleyene kadar da bulamamıştım. Tabi okuduğumda ne manaya geldiğini de çok şaşırdım. Grange'in ilk okuduğum kitabı idi ve öyle sürükleyici ki dediğiniz gibi sizi götürüyor. Hikayesi de benzersiz. Zaten diğer kitaplarını okudukça çok değişik konular seçtiğini fark ediyorsunuz yazarın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle haklısın. Bu yüzden en çok sevdiğim yazarların başında geliyor. Mesela en başta katil kim tahmin ediyorsun ve muhtemelen o çıkıyor ama sonunda öyle bir sürpriz yapıyor ki heyecanını yitirmiyor kitap. Seninde beğenmene sevindim :)

      Sil