20 Ocak 2015 Salı

Gustave Flaubert - Madam Bovary

          Merhabalar,

     Hayatımda çok cici değişiklikler oldu. ( Çok yakında bahsederim. ) Bundan dolayı yazı paylaşamadım. 

        Bu yazımda sizlerle Gustave Flaubert'in Madam Bovary kitabından bahsedeceğim. Daha önce hiçbir kitabını okumadığım bir yazardı. Bu kitap okuma listemdeydi. Kış okuma şenliğini fırsat bilip, okuma listeme ekledim ve okudum.


      Kitabı çok severek okumadım açıkçası. Çok yaratıcı bir hikayesi yok ve belki elli sayfada anlatılabilecek bir hikayeyi 545 sayfalık kocaman bir roman haline getirmek için betimlemelerden destek almış gibi.

        Yazarın başka kitabını okumadım. Belki tarzı budur. Betimlemeleri gerçekten başarılı ancak o kadar uzun ki hem romandan hem hikayeden soğutuyor, uzaklaştırıyor.

         Vakit kaybı diyemem ama beğendiğim kitaplar listesine giremedi.

         Daha güzel/zengin bir hayatı hakettiğini, kocasının kendisine yakışmadığını düşünen, kendini çok daha güzel yerlerde gören güzel ve zarif bir kadının o zamanın tutuculuğunda kocasına ihaneti, ihtirasları ve tutkularını anlatan bir roman. Kitapta dediğim gibi betimlemelere fazlaca yer verilmiş.

        Yazarın başka kitaplarını da okuyup, hem yazar hem kitapları hakkında daha kesin bir karara varmayı planlıyorum.

        Mutlu haftalar...

       ( Kış Okuma Şenliği kapsamında okuduğum 4. kitap oldu. 15. kategori Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gerekn 1001 Kitap" listesinden bir kitap. Sayfa : 545  )








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder