1 Ocak 2015 Perşembe

Bülbülü Öldürmek - Harper Lee

          2015'in ilk yazısı benim tekrar tekrar okunurlar listemde ilk sırada bulunan kitap olan Bülbülü Öldürmek kitabı olsun istedim. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan bir tanesi. 
  



          Anlatımı, hikayesi herşeyi çok güzel. Hikayeyi bir çocuğun ağzından onun saflığı ile dinliyorsunuz. Bir mahkeme, mahkemede tecavüzden yargılanan bir siyahi, suçsuzluğuna inanan insanlara karşı dönemin zenci! karşıtlığı... 

        Hani hep içimizden suçsuz olduğuna inandığımız insanları, haksızlığa uğradığını düşündüğümüz insanları izlerken bir sızı geçer ya, o sızıyı duydum ben bu kitapta, o çaresizliği, o hiçbir şey yapamamayı. Kitabın birçok altını çizdiğim satırı var. En sevdiğim:

"Bilmiyorum. Yaptılar işte. Daha önce de yapmışlardı. Bu gece de yaptılar. Gene yapacaklar. Böyle şeyler yaptıkları zaman galiba sadece çocuklar ağlıyor. "

bu konuşmaydı. Benim çocuk kalbimde ağlıyor.

       Kitap 1961 Pulitzer Ödülü ( kurgu dalında ), 1962 de Altın Küre ve 3 Oscar Ödülü almış, kütüphaneciler tarafından yüzyılın romanı seçilmiştir. Kitap yazarın tek kitabıdır.( Güncelleme              04/02/2015 : 88 yaşındaki yazar Temmuz ayında bu kitabın devamı olan ikici kitabını çıkarıyormuş. ) Ana karakteri bir çocukluk arkadaşından esinlenerek oluşturmuş. Ayrıca hikayeyi çocukken yaşadığı bir olaydan, ve bu olayın komşuları ve etrafındaki insanların üzerindeki etkilerini gözlemleyip, oluşturmuş.

       Okunası bir kitap.

        Hepinizin yeni yılı uğur, mutluluk, sevgi ve dileğiniz,istediğiniz herşeyi getirsin. Mutlu yıllar...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder