27 Ocak 2015 Salı

Baba ve Piç - Elif Şafak

   Hazır kitabımı dün bitirmişken  sıcak sıcak yorumumu yapayım istedim. 

   Elif Şafak sevdiğim yazarlardan. Aşk kitabı ile tanımıştım onu ve birçok kitabını severek okudum.




   Bu kitabını da sevdim aslında ama Aşk, Bit Palas onları daha çok sevmiştim. 

  Gerçek tarihi içerisine serpiştirilmiş kitapları çok severek okuyorum. Bu romanda sözde Ermeni soykırımı ucundan,kıyısından işlenmiş. Bazı okurlar romanı yanlı bulup, yazara çok tepki göstermiş.  Hatta hakkında dava açılmış. Bana kalırsa olması gerektiği kadar objektif olmuş Elif Şafak. Karşı tarafın ne hissettiğinden bahsetmiş, Geçmiş zamanda hataların olmuş olabileceğini ancak soykırım lafının çok ağır olduğundan bahsetmiş. Bence doğru bir tavır. Kitapta bir cümle var "Siz unutmaya çalışıyorsunuz biz unutmamaya diye" susmak bahsetmemek hiçbir işe yazamaz bir şekilde birilerinin dillendirmesi lazım.

  Ben bu kadar kişiye ulaşan insanların ( sanatçılar,yazarlar vs. ) böyle konularda düşünceleri  ne olursa olsun objektif olması taraftarıyım. Çünkü birilerinin düşüncelerini şekillendiriyorlar. Seçim hakkını insanlara bırakması lazım.

   Ay ne konuştum :) Romana geri dönelim :)

  Ermeni asıllı Amerika'da yaşayan Armanuş hep babannesinin anlattığı soykırım sefaleti hikayeleri ile büyümüştür. Türklerden ve Türkiye'den nefret etmekle kalmayıp, bir de kendilerine  hala zarar vereceklerini düşünmektedir. Armanuş hem işin aslını öğrenmek hem babannesinin eski yaşadığı evi bulmak için korkarak İstanbul'a üvey babasının ailesinin yanına gider. 

  Kitabın sonunda Armanuş Türkleri sevdimi, soykırım ile ilgili fikirleri değiştimi bulanık. Ancak  Türkleri sevdiğini ancak soykırım ile ilgili fikirlerinin değişmediğini tahmin etmek zor değil.

  Kitabın tek sevmediğim yanı sonuydu. Yazar sanki ben bir roman yazayım karakterleri bu olsun en sonunda da hepsinin geçmişini birbirine bağlayım demiş gibi :D Bir sürpriz yoktu ama.

  Sonuç olarak sevdim ama Tekrar Tekrar Okurumlara giremedi :D 

  ( Kış Okuma Şenliği kapsamında okuduğum 5. kitap oldu. 4. kategori Adında akrabalık ilişkisi geçen bir kitap . Sayfa : 472  )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder