22 Aralık 2014 Pazartesi

Piraye - Canan Tan

             Merhabalar,

             Alışveriş yazımda ilk okumaya Piraye' den başlayacağımı söylemiştim. Öyle de yaptım.



             Uzun zamandır ilk defa soluksuz okuduğum bir kitaptı. Beni çeken anlatımı mıydı, hikayesi miydi? Bilmiyorum. Ama gerçekten severek okudum. Hatta işim olduğu zaman elimden bırakamam diye elime almadım o derece :)

            Hikaye çok tanıdık. Her ne kadar hayal ürünü desede, olmayan bir hikaye değil. Kendimi pembe dizi izleyen ev hanımları gibi hissettim. Kızım durulur mu çek git gibi kendi kendimi yorum yaparken yakaladım :) O kadar içine aldı yani :)

            Kitabın ismi ana karakter Piraye'den, Piraye' nin adı ise Nazım Hikmet'in çok sevdiği eşi Piraye' den geliyor. Kitap beni Nazım Hikmet okumaya özendirdi diyebilirim. Kitap bekar olduğu dönemde her kız gibi özgürlüğünden ödün vermeyen/vermeyeceğini söyleyen Piraye'nin, aşkı bulduğunda aşkı ve özgürlüğü arasında gel-gitler yaşamasını ve verdiği ödünleri, ve sonuçlarını anlatıyor. Piraye bana kalırsa çok fazla empati sahibi bir karakter ve bu da onu çok anlayışlı yapıyor. Çok kızdığım zamanlar oldu :)

          Kitabın arkasında bir okuyucu yorumu var. "Bir solukta!". Kesinlikle "Bir solukta!" tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. uzun zamandır beklettiğim bir kitaptı, ama karar verdim ki bu ara böyle bir tarz okumaya ihtiyacım var sanırım. :)) fikrimi değiştirdin ve çok iyi oldu bu ^.^ sevgileeerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence okunur :) Ama "Yüreğim Seni Çok sevdi" kitabını okuyanlar bunu hiç beğenmemiş haberin olsun. Çok benzermiş sanırım. Ben hiç okumadığım için bilmiyorum. :*

      Sil