17 Aralık 2014 Çarşamba

Film Önerisi #1 Kaplumbağalarda Uçar

      Merhabalar,

      Kitapların yanında izlediğim ve beğendiğim filmlerden de bahsetmek kararı aldım İlk paylaşmak istediğim film 1000Kitap.com sitesinde tanıştığım Songül 'ün tavsiyesi ile izlediğim bir film. Filmin adı eski bir Kürt hikayesi dayanmaktaymış.



( resim internetten alıntıdır )

      2004 yapımı İran-Fransa ortak yapımmı bir film. Daha önce hiç İran yapımı bir film izlememiştim. Ve bu filmi hiç duymamıştım. Burdan da çok teşekkür ediyorum Songül'e tavsiyesi için. 

       Film Amerikan işgali sonrasında Kürt mülteci kampında yaşayan insanların özellikle çocukların hayatını anlatıyor. Türkiye-Irak sınırında yaşayan bu çocuklar mayın toplayarak hayatlarını sürdürüyorlar. 

         Mayın toplarken kolunu bacağını kaybetmiş çocuklar, başka bir şansları olmadığı için para karşılığında başkalarının arsalarındaki mayınları temizliyorlar. Ve daha fazlası.  Ve en acısı filmdeki tüm çocuklar gerçek mülteci. Kürt köylerinden toplanmış, daha önce bırakın kamera televizyon dahi görmemiş çocuklar.

       Film gerçekten çok güzel, çok hüzünlü,çok acı bir film. Acısı içinize işliyor. Film bittikten sonra kardeşimle hiçbirşey söyleyemeden öylece sustuk, kalktık, sessizce yatıp, uyuduk. Söylenebilecek birşey yoktu ki. Aslında söylenek çok şey var da işte...

     10 adet ödül almış bir film. Yönetmenin başka filmlerinin de güzel olduğunu okudum. İzlemeye hazır olduğumda izlemeyi düşünüyorum.

       Film için söylenecek çok şey var. İzlerseniz fikirlerinizi bekliyorum. Konuşmaktan büyük keyif alırım.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder